Selasa, 3 September 2013

Selendang Merah (Kiai Saleh)


Sejarah ketika darurat tahun 1945 telah membuktikan bagaimana orang Melayu yang dipimpin Kiai Saleh mampu menentang musuh (pengganas komunis) yang bersenjata api walaupun ketika itu hanya bersenjatakan parang panjang dan pedang, terbukti sekali lagi kelebihan ilmu ini ketika peristiwa 13 Mei 1969. Jangan biarkan ilmu ini di telan zaman, mungkin kita tidak perlukannya sekarang tapi ada baiknya diperolehi sekarang untuk persediaan keselamatan diri, keluarga, bangsa dan agama. Selendang Merah yang tergantung dirumah walaupun tidak digunakan sekarang adalah lebih baik daripada kita mencari dimanakah guru yang boleh menurunkan Selendang Merah di saat memerlukan kerana pada ketika itu keluar rumah pun belum tentu selamat, antara lain kegunaan Selendang Merah ialah:


  1. keselamatan diri dan ahli keluarga serta masyarakat setempat ketika aman dan peperangan.
  2. pejuangan jihad dan dakwah dalam bentuk amalan, jemaah mahupun jihad fisabalillah (peperangan)
  3. senjata melayu ketika peperangan menentang kezaliman pengganas komunis salah satu ilmu yang dibuktikan ampuh yang digunakan ketika peristiwa 13 Mei.
  4. satu-satunya ilmu perang Melayu yang telah dibuktikan dalam sejarah telah di pergunakan oleh pejuang-pejuang Melayu yang serba kekurangan dapat menewaskan musuh yang bersenjata api.

1 ulasan: